03 maj 2009

Tess = Pyroman?

Idag har jag och Tess varit på stranden och grillat. Tråkigt nog var vädret inte lika bra idag. Så tar satt vi med massa kläder och mat för en vecka. Hur mysigt som helst. Låg och pratade och löjla oss som vanligt. Jag var Tess huvudkudde och då kom längtan efter en säng, täcke och kuddar de var då vi började undra vad vu gör ute när de var så kallt. Haha. De lät kanske som vi hade annat i tankarna men no no. Jag hade planerat att sola så hade stått och oljat in mig innan jag gick hemifrån, kändes ganska lönlöst så här i efter hand.
Jag tror Tess är en smyg pyroman (hahaha), satte eld på allt. Mina korvbröd, sin cola flaska och godispåsen. Jag väntade mest på att mitt hår skulle ryka.
Satt hemma hos Tess ett tag sen vart de dags att promenera hem till min lilla söta tjej. Hon är så underbar. Finns de någon som kan älska och sakna lika mycket som en hund? Hon blir alltid lika lycklig över att se mig. Gråter en skvätt och myser med mig tills hon vill busa med sin lilla trasiga Rhu.
Igår var vi på Bull's uteservering. Åter igen vart vi de mest komplicerade gästerna. Möblerade om, skulle splitta notan på 4, be om filtar, åt i omgångar osv. Vi hade världens sämsta servetris med. Oj de var riktigt illa de där. Hon var förvirrad och hade ingen koll på något. Men vi hade jätte mysigt i alla fall. Jag och Tess gravade som vanligt mest av alla. Mest åt paket, vi gillar inte krokiga paket.
När vi satt där på ute serveringen kom Mattias förbi med sin hund. Jag orkade inte prata eller rättare sagt ville inte. Låtsades om som jag inte såg honom och då ska han stå och uppfostra hunden precis framför oss. Han är allt bra konstig. Precis som de flesta andra i Halmstad.
Ska ta mig en promenad med Chiquita nu sen blir de att slänga ihop något till lunch imorgon. Ingen aning om vad bara. Är inte sugen på något.
Pratade med Lousie idag, kände jag behövde rensa min hjärna lite. Hon kanske kommer när maj lönen kommer. Me hope. Hade varit underbart. Är ju inte så dyrt att åka malmö-halmstad med rabatt kort, bara 108kr. Wiiiee.
Imorgon är de skola och denna veckan är verkligen inget skoj alls. Jätte långa dagar. Jag som redan är så trött.
Hoppas att alla får en bra start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar