13 maj 2009

Mobilen är sjuk

Blir successivt skrivande idag. Tvätt och packning håller mig busy. Egentligen borde jag öppna spansk böckerna med men de känns så lönlöst jag kommer ändå få IG så varför läsa för att få samma resultat som alltid.
Vet inte vad jag tycker om denna dagen. Tror jag kanske jag känner mig lite gladare men har jag blivit något klokare?
Skolan var okey idag. Först massa spanska. Usch va tråkigt de var. Vi fick mer information om Spanien resan efteråt. Men tyckte att de var ungefär samma som innan. Sen var de vinprovning. Hade blindprovning på 5 vita viner. Hade rätt på 4 av 5 så jag är glad. Sen om man gör korrekta beskrivningar är svårt att veta för jag är inte så säker på att vår lärare gör de korrekta beskrivningarna.
Ska skriva in mitt spansk CV på datorn med ikväll. Va mycket de blev att göra nu och jag som har sko problem. Vilka av alla skor ska jag ta med mig liksom? Jobbigt värre. Hjälp, någon?
Detta går inte bra för Lady S. Packat om väskan 3 ggr och inte ryms de mer för de. Jag får helt enkelt ta en väska till och de lär få bli taxi till skolan imorgon som de ser ut nu. Inte en chans i denna världen jag får med mig allt detta. Hade de inte varit för alla skolböckerna så hade de varit lugnt.
Måste nog skriva min CV först till Spanien innan jag gör klart allt annat.
Då börjar man bli klar med alla måsten.
De har regnat, vart var jag undrar jag? Doften av våt asfalt och ny klippt gräs är underbart. Då känns de verkligen som sommar.
Min mobil har blivit döds sjuk. Jag känner hur den tar sina sista andetag. Kan inte ringa, skicka sms eller ta emot sms. Men folk kan ringa till mig. Ny mobil behövs omedelbart. Vad göra?? FAN jag kan inte leva utan mobil. Jag blir ruskigt deppig nu. Den har överlevt när alla andra har lånat min extra telefon men mig håller den inte till. Vad har jag gjort för ont? Kan inte tänka en positiv tanke just nu. SNYFT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar