19 april 2009

Påminnelse

Har ni någonsin fått för er att rota i de förflutna som ni redan har lagt bakom er. Bara för att påminna er om vad ni hade och hur ni inte vill ha de och vad ni saknar? Jag har en förmåga att spara på mail, brev osv så jag alltid kan titta tillbaka de som varit. De är dumt jag vet. Men jag vet ju i dags läget att jag inte var lycklig. De spelar ingen roll hur mycket jag försöker hitta de bra stunderna, tyvärr är de inte många nog för att man ska glömma de mindre bra. Jag läste mail idag. Där de på svart på vitt står de jag ville höra under 5 år men fick höra de alldeles för sent.
Jag trodde aldrig att jag skulle förbli singel så här länge. Trodde inte att de skulle vara svårt att hitta en bra kille. Men jag har märkt att mina krav är höga, kanske för höga men man ska väl vara kräsen? Ingen ska väl nöja sig med de näst bästa? Man ska aldrig nöja sig med mindre än vad man är värd. Kärleken är väl till för att man ska vara lycklig och må bra. Visst att man alltid möter motgångar men de gör man i alla förhållanden. Love is friendship that's on fire.
Jag har kommit på att jag är så född under fel tid i livet. Jag skulle varit ung på 80-talet. Tror jag hade trivts som fisken i vattnet. Mina föräldrar skulle träffats tidigare. Haha. Så jag hade fått ränna på krogarna när de spelade grym musik.
Idag är de påsk för alla ortodoxa. Så nu grillas de lamm i grekland och så är de kyrkdags med ljus och lågan som fraktas hur långt som helst. Många år sen men minns de som igår. Hihi. De var ju en upplevelse kan man ju lugnt säga. Så jag säger Glad påsk och Xronia Polla till alla där ute som firar idag.

1 kommentar:

  1. Du blir äldre och ser saker ur ett annat perspektiv :) Mannen i ditt liv dyker upp förr eller senare utan att du behöver anstränga dig för att hitta honom.

    Xronia polla till dig med!

    SvaraRadera