02 april 2009

Hemma igen

Mycket farande och flygande på mig. Men nu är jag hemma igen. Ligger här i min säng och tänker. Många tankar just nu. Jag är en förvirrad varelse (tydligen är jag inte en människa längre. Haha), försöker reda ut alla tankar som far omkring i mitt huvud. Önskar att de var lättare att förstå sig på människor i sin omvärld och även mig själv.
Farmors begravning var fin men prästen sa fel namn på min farfar varje gång hon skulle nämna honom och de var inte så uppskattande från min sida, säkert inte från de andras sida heller. Var jobbigt att åka till deras hus när dom inte finns där. Huset ska läggas ut nu i april så får väl se hur lång tid de tar att få de sålt.
Gjorde inte så mycket nu när jag var i Stockholm. Saker blir sällan som man tänkt sig. Var en liten shopping runda på lördagen men jag som fattig student kunde ju bara se på när mina systrar köpte fina saker. Vi spelade kort och blokus på lördagen och drack vin och drinkar. Hur mysigt som helst. Jag vann i blokus 2 gånger. Wiiiee. Me happy. Peter vinner ju alltid annars.
Söndagen åkte vi till mamma på lunch. Vi blev klippta hela högen. Så nu är allt de slitna borta så nu är mitt hår mjukt och fint igen. Fantastisk lilla syster man har.
Träffade Simon på tisdagen då jag egentligen skulle åka hem men jag lyckades lösa de så bra för mig för de finns så snälla människor i denna världen, så stannade en dag längre. Kareem hämtade mig i Stockholm och körde mig hem (nu fick jag de att låta som han kom för min skull vilket han inte gjorde men han körde lite extra för min skull). Det blev en snabb och billig resa. Han körde som om bilen vore stulen. Haha. Var hemma på 4 timmar. Hade en rolig hemresa i alla fall.
Om ni undrar varför jag inte bloggade igår så berode de på att mitt Internet inte funkade. Snacka om panik. Hihi. Som de inte räckte med så många dagar utan liksom.
Idag har jag varit med Tess på stan och myst hela dagen. 5 timmar ute i vår solen. Underbart. Blir repris imorgon men med mer plugg. Men de är så tråkigt. Aldrig får man ha lov eller ledighet. Skoja om att man får mycket uppmärksamhet när man tar med lilla Chiquita på stan. Massa människor som ska prata med en om den lilla "valpen". Kanske inte behöver prata så mycket om jag faktiskt säger att hon är valp. Ska testa de någon dag.
Snart påsk. Tiden går snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar