21 april 2009

De små sakerna

De är de små sakerna i livet som gör att man känner lyckokänslor. Nästan hela denna dagen har varit bra. Känns underbart. Jag åkte ner till Malmö, gick till systembolaget och de gick galant. Chefen var hur trevlig som helst och vi kommer nog komma bra överens. Jag fick praktikplatsen så alla papper är påskrivna och klara. Jag fick inga frågor om monopolet osv och jag som alltid är förbered som hade läst en hel rapport om monopolet och allt annat som har med systemet att göra. Jag är ju som jag är och påpeka för honom att jag kom lindrigt undan var på han svarade att han förstog att med den utbildningen jag har sen innan och de intresset jag har för att komma till systemet visar att jag har läst på. De tar jag som en komplimang.
Gick en snabbis till banken för att fixa ett papper och sen hade jag massa tid till Christel skulle komma tillbaka till stan, så jag gick till mina italienare. Behöver jag nämna att de blev sååå glada över att se mig. Jag blev bjuden på kaffe med chokladbitar så jag stannade där länge. Sen bar de av till Mohammed för att äta med Tuss. Gick genom folketspark bort till nobel och hemlängtan sköljde över mig. Solen sken, parken var full med folk, de spelades trummor och gitarr och luktade grillat. Sommar i Malmö när de är fint väder är underbart och de kommer jag missa. Snyft.
Mohammed blev med glad att se mig. Han är sån mupp. Haha. Jag och Christel satt där länge och fick god mat. Jag åt som jag aldrig sett mat innan. Christel var den som var gladast över att se mig. Tänk när jag är hemma igen och man kan ses som innan. Middag hos Mohammed, okej då, ses om 5 minuter. De är tider de.
Fick åka med hennes nya bil till centralen. (Åh tuss jag har glömt hennes namn, sörjer nog fortfarande lily luder).
Gick 3 km på 18 minuter vet inte om de är snabbt men de kändes så. Ville bara hem till min lilla söta tjej som jag har saknat under dagen. Nu sover hon hos mig och snarkar lite.
Pratat med Suheir idag med. Fan alltså de är typ 2 år sen vi sågs. Lång tid. Får ändra på de. Vi kommer ju bli gamla och grå innan vi ses annars.
Som sagt de har varit nästan en helt perfekt dag. Sen att den tog på mina krafter totalt och jag känner mig lite febrig de får man ta.
Lyssnar på min nya favorit låt my love med Danjah, sjukt skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar