14 juni 2009

Brev

Så var helgen slut och för en gångs skull gör de inget alls. Önskar visserligen att lördagen aldrig skulle ta slut men de gjorde den precis som alla andra dagar.
Jag sitter nu med en kopp te, lyssnades på grekisk musik på Michalis Xatzigiannis. Han har ljuvlig röst och söt som få. Ett riktigt litet lamm i alla fall utseendemässigt.
Jag har packat ganska mycket här hemma. Inte så mycket kvar att ta tag i känns de som. Underbart. Städningen men de blir de på onsdagen. Tror de är kort dag i skolan på onsdag nämligen. Man kan hoppas i alla fall.
Jag har börjat skriva ett brev till någon som betyder mycket för mig men jag vill att allt ska vara perfekt så de är svårt. Jag vill att alla ord ska bli rätt. Därför börjar jag tidigt med de för att tänka igenom varje ord, varje mening och varje känsla jag vill förmedla.
Idag har jag varit hos Tess en sväng för god mat och sällskap. Bränt lite skivor vi ska ha med oss till Mallis. Jag kan inte fatta att man snart ska ner till solen och slippa regnet och blåsten. I Malmö är det den kallaste juni på 50 år. Snacka om illa.
Såg en jättebra film igår How to Lose Friends & Alienate People. Den var bra, rekommenderas. Blir nog e film ikväll med och skippa att plugga till ledarskapstentan. Känns som de kvittar eftersom man får G oavsett hur de går.
4 dagar kvar till man är i Malmö. Midsommaren ska jag nog fira med mina italienare. Dom skulle fixa allt så behöver jag bara dyka upp men dom ville så gärna fira med mig. Förstår dom jag är så kul...haha. (Ironi om de var någon som inte förstog de som tar min blogg väldigt ordagrant och seriöst). Så de blir spännande att se vad vi ska göra.
Chiquita har blivit så pratglad, sitter och pratar och skäller hela tiden. Hon har nog slagit i huvudet de lilla livet eller så är de saknaden av Tess som gör henne galen. Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar