10 juni 2009

Meningslöst babbel

Tentan imorgon kommer gå åt skogen men jag orkar inte. Sjuk är man, packa ska man göra, plugga ett måste. Ge mig ledighet!! Jag vill bara läsa en bok, njuta av solen (som håller sig borta, tyvärr).
Idag har jag då försökt plugga, tvättat (säger tack till den som tog upp delar av min tvätt tid så min tvätt inte blev torr), packat ett par boxar med kläder så jag är på gång i alla fall. 8 dagar kvar i halmstad men om 40 minuter är även denna dagen över. Vilket gör de till 7 dagar. Sen är de Malmö i en liten 1:a i Limhamn med min underbara Lovis. Mys, mys och återigen mys.
Min förening har gjort om sin hemsida så nu kan man se hur fint de är i alla gemensamma utrymmen. Lusthuset var verkligen kanon fint. Vill hem! De värsta är att jag har hemlängtan från Mallis redan och jag har inte ens kommit dit. Lyssnar på Timbuktu och håller tummarna om att han uppträder sista dagen på Malmöfestivalen, då hinner jag se honom. Visserligen ska jag på bio den dagen med runt 18 tiden. Skoja om att ha planerat sitt liv. Haha.
Vet ni vad? Lägg inte matvaror i en papperspåse när de regnar. Min påse gick sönder igår när jag gick från affären. Istället för att skratta som man kanske skulle gjort blev jag gråtfärdig. Inte så konstigt kanske eftersom jag var helt slut efter att tagit mig till och även tillbaka från affären.
Regnat konstant nu i nästan 2 dygn. När kommer de fina vädret? Tydligen söndag och måndag för sen bli dåligt igen. På Mallis är de 28 grader och strålande sol. Där ser man.
Nä om man ska försöka sova? Är blå under ögonen av trötthet är kanske inte så bra tecken eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar