10 juni 2009

Ord

Har suttit och tänkt på hur man skulle beskriva mig, därför har jag samlat ihop ord som folk har använt för att beskriva mig. Insåg dock att de var ju nästan bara ord som målar upp mig nästan som en gudinna. (Ni vet om att i såna fall skulle jag vara Artemis. Dotter till Zeus, tvillingsyster till Apollon. Jaktens gudinna, unga kvinnornas beskyddare, liksom barnafödandets, skördens, naturens och månens gudinna. Hon var en jungfrugudinna). Nog om grekisk mytologi, de var ju ord som beskriver mig som var morgonens ämne. (Ett bra sätt att muntra upp mig själv nu när jag är krasslig).

Fantastisk
Finaste man vet
Vacker som en dröm
Söt
Läcker
Dryg
Ljuvlig
Envis
En klass för sig
Bestämd

Så, där var några av orden som används om mig. Undra om man kan använda dom på en arbetsintervju när man ska beskriva sig själv med 3 ord. Jag skulle då välja: Läcker, Fantastisk och dryg. Haha. Jobbet är nog mitt på nolltid.

3 kommentarer:

  1. Bestämd, envis och social skulle vara dem orden jag skulle välja om det gällde en intervju :) Det handlar mera om personlighet än utseende och det är vad arbetsgivarna är mest intresserade utav.

    /Niklas

    SvaraRadera
  2. Ja de fattar jag med, jag skojade...jag är ite korkad heller. Jag är ju själv den som brukar hålla i intervjuer.

    SvaraRadera
  3. Jo... det var definitioner om mig själv jag skulle välja på ett intervju alltså. Inte om vad du skulle välja. Jag ser inte så bra ut men det visar sig att dem inte anställer mig för min utseende tack och lov :D

    Jag förtydligar nu så du slipper du missuppfatta mig.

    SvaraRadera