05 mars 2010

2 nätter

Sitter för ovanlighetens skull vid mitt matbord. Stolarna är helt fantastiskt sköna. Har shoppat lite idag. Ja, jag vet jag har inte pengar till de. Men jag har köpt 3 tröjor, en kjol och ett skärp för hela 300kr. De kan man väl unna sig eller?
Natten har varit jobbig igen, inte lika jobbig som här om natten men jag har haft konstiga drömmar. Tydligen jobbade jag i affär i natt där man köpte dennis hotdog i lösvikt trodde jag men de visade sig att familjen hade köpt ett trasigt paket så då ville de ha sitt godis gratis. Jag gick med på de. Jätte konstigt!
Så för att sammanfatta mina 2 jobbiga nätter så har jag åter igen ljusa framtidsutsikter, jag kan ev bli ovän med någon som står mig nära, min älskade är mig trogen (har jag en sån??) Pengar väntar (ska jag vinna på triss?) Jag blir utsatt för förtal (ja, jag kan tänka mig en och annan som inte alltid säger snälla saker om söta mig), har en inre konflikt och inre förtvivlan (åh f*n) samt sorg och ängsla. Jag vill fly från något som känns svårt och jag vill förändra min tillvaro(som om jag inte de visste redan). Jag vill fly från något som hotar mig (kan nog gissa vad de med är). Min chef har inte höga tankar om mig (men jag har ju inte ens börjat jobba). Goda nyheter från ett avlägset land (tyder detta som att Emlan och Mr.B överlever himalaya vandringen utan problem). Något oväntat kommer hända (väntar med spänning).
Var idag och lagade min nagel, fick klippa av hela, så nu har jag tipp, usch jag tycker inte om tippar Den gick sönder efter ca 1 timme utan någon direkt anledning. Så gick tillbaka och fixa den igen (slapp betala andra gången som tur är). De roliga är att nu tror dom att jag hade sönder nageln med flit för att få sitta med min nagelbyggare lite till (ja han är kille). Men nej, inte min typ av snubbe. Han är ju ganska rolig för han bjöd ju hem mig till honom på vinkväll och hans mindes mycket väl vad jag gjorde om dagarna. Hmm, undra när Blomma kommer tillbaka från semestern? Hon var ju faktiskt i min dröm i natt med sin pojkvän. Som sagt var mina drömmar är inte vad de ska. Men men.
Tappar upp ett bad och ska njuta av värme och läsa lite innan jag ska hem till Emma och dricka drinkar. Mums, ska se vad för kul jag tar med mig. Har en del hemma. Men de blir ju vodka i alla fall, har så mycket konstigt hemma efter den 19 december.
Har varit på 1208 idag och pratat med chefen (som nog blev lite imponerad över mitt nya jobb samt mitt AC) och de verkar som jag kan få jobba lite. Wiiee. Saknar ju dom! Speciellt de 2 som är på semester, Jocke och Rosi (hon fick present av mig idag, hon blev så glad, hon är för söt, tycker så mycket om henne).
Har varit med tuss idag när jag shoppat och så fika vi på gökboet. Skönt att lämna lägenheten lite och gud va fint väder de var idag fram till ja den tiden då de börjar skymma. Då blev de kyligt. De gillar vi inte. Ikväll blir de massa mysis kläder de är de bästa med att stanna hemma en helg. Men imorgon är första dagen på nya jobbet, har redan en hel drös fjärilar i magen. Aaagh, nervös!!
Har vunnit min första budgivning på tradera. Har ruskigt nöjd, vann med mitt bud på 1kr. Så nu ska jag bara göra flera fynd sen ska här dekoreras hemma. Jag hoppas på att hitta handsfree till min mobil där, men de ser ju mörkt ut då de inte finns att köpa i någon butik utanbara trådlösa som då kostar 900 kr. De är mycket pengar! De har jag faktiskt inte råd med. Varför tappade jag bort mina? Åh, va jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar