03 mars 2010

Böcker

Solen skinner, plus 3 grader. Hörde att de blåser de är ju inte skönt. Ska ta mig bort till ICA för att hämta ut mitt AC diplom. Sista dagen imorgon för att hämta ut de. Är de inte något jag borde sprungit och hämtat ut av glädje när avin trillade ner i brevinkastet? Jag är fenomenal på att skjuta upp saker till sista minuten. Ibland blir jag bra glad att de överhuvudtaget blir något vettigt gjort.
Läste ut babbeldrottningen igår och påbörjade karriär & köksbesvär. Typiska tjej böcker. Var på bokrean igår igen.Blev 4 böcker (2 på engelska...kors i taket). Jag älskar bokaffärer, där kan jag gå i timmar, dra med handen över fina böckers pärm. Läsa baksidan på alla böcker som har en tilltalande framsida, sen över till de med tilltalande namn för att sedan läsa bakpå, på alla som inte verkar vara något bra. Insåg när jag släpad de 4 böckerna hem att de börjar ta slut med plats i bokhyllan. Har 2 trasiga böcker, en som slutet saknas på (redan vid inköp) och en som bara trillat itu. Men jag kan inte slänga böcker. Böcker är min terapi, min ljuspunkt, de närmsta lugn jag kan komma. Jag väljer mina böcker med omsorg, jag vårdar dom ömt, inga vikna sidor. Den bok som är mest sliten är min AC bok och den får vara sliten, för den har jag läst och bläddrat i var dag i ca 1 års tid. Men vårdar den ändå lika ömt som mina andra böcker, fast den är inte lika älskad, jag är trött på den ska jag läsa om vin väljer jag någon annan av mina böcker, ska jag läsa om spritsorter och olika tillverknings metoder då tar jag lilla spritboken. AC boken behöver vila, lika så behöver jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar