19 mars 2010

Jobbsnack

Skoja om en stendöd kväll på jobbet. Men de var rätt nice. Hann bekanta mig lite mer med kockarna och de är ju alltid trevligt. Hann äta massa yoghurt glass med skogsbär smak. Lill kocken tvingade mig att äta upp allt. Fick brain freeze.
Var bara jag och italiano kvar när vi stängde då de blev flakmoppe in till land och bil hem. Ibland är jag bra bortskämd (and I like it).
Har jag nämnt att jag älskar mitt nya jobb? Har aldrig jobbat på ett så avslappnat ställe. Jag saknar dock 1208. Jag hoppas så att de ska kunna gå att jobba extra där nu med detta nya dumma system som införts. Hade varit en perfekt combo med dessa 2 jobben. Mina underbara fina på 1208 kombinerat med mina nya söta på långa bryggan.
Började spåna lite på mitt sommarschema och inser att jag kommer jobba mycket. Men va tusan de är ju bara 5 månader. Insåg dock att de är kvällarna som lockar mig mest eftersom de inte är mycket dricks dag tid. Hoppas alla småttingar vill jobba dagpass.
Imorgon blir de nog en sen sen kväll. Fullbokat både uppe och nere, liveband samt öppet till 01. Hörde av lill kocken (som min babe fullkomligt hade avgudat) att servisen brukar vara klara vid 2-2.30. Tur man kan vila på söndagen. Jag är slut efter 2 dagars jobb, märks verkligen att man inte jobbat på ett tag.
Smakade ett så fantastiskt gott vin på restaurangen (Vermentino di Gallura DOCG) så jag tror jag ska släppa med mig några fina ut och äta och dricka vin någon kväll. Hade varit underbart, bara alla är villiga att betala för en taxi efteråt eftersom jag inte vill åka kommunalt när jag har en mys kväll.
I övrigt har de ju inte hänt något sen sist jag skrev, typ några timmar sen. Ska krypa till sängs och bara njuta av värme och glädjen som jag just nu har inom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar