23 mars 2010

Arg på världen

Så har tisdagen passerat. Jag har varit hos läkaren med mamma. Kul att lyssna på hur man var som barn. Nu ska jag bli remitterad för vidare utredning i Malmö, så nu måste jag ta reda på vilken mottagning jag tillhör. De är morgon dagens uppgift tillsammans med att ringa skit McD. Ganska kul att ett stort företag som McD inte följer lagar som vi har i Sverige. Hmm, undra hur mycket pengar man får om man stämmer dom? Så morgon dagen blir väl också en skit dag. Precis som dagen var. Klart att dagen inte var helt skit. Jag grät en skvätt hos läkaren. Är sjukskriven 50% till den 23:e april sen är de heltid som gäller. Jag kommer med andra ord spendera maj månad med att kräkas, sova i dygn och försöka komma in i någon slags sömn rytm och försöka äta lite mer.
Var en runda på stan med Mammi så de blev en super fin resväska (sådan där liten som man kan ha till weekend resor....limegrön...sååå sööt). Sen blev de super söta skor ett par nike och ett par fred perry. Så nu har jag skor till mina resor.
Tyskland syster ringde idag och gav väder och info om vad vi ska göra under vår vistelse. Tråkigt nog ska de 20graderna som de haft de senaste dagarna inte hålla i sig till helgen. Utan de ska bli 12grader och kan bli regn. Men de kommer vara super ändå. Fredag blir de mys lunch ute följt av fest. Lördagen en tur till Ahr till vingårdar...wiiieee. Sen får vi se vad mer resan har att bjuda på. Försöker packa i mitt huvud, går inget bra.
Åt middag med mamma, vart nästan kräkfärdig sen min mage är inte riktigt van vid mat. Jag har nog gått ner 1 kg över rumpa och ben, jeansen bara hänger förutom de jag tryckte på mig i Spanien när jag fick för mig att jag var smal...haha.
Istanbul ser fortfarande kallt och ruggit ut. Sverige väder. Men who cares jag är lika glad ändå. By the way jag är ganska arg på världen i dag och kommer nog vara de ett par dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar