17 mars 2010

Pannkakor

Idag har jag bestämt mig för att de ska bli en pannkaks middag. Jumi.
Power walk idag var jobbigt. De märktes både på mig och syster. Kändes som allt var jätte långt och att vi gick jätte långsamt. Men de var precis lika långt (fast vi tog färre varv idag) och vi gick i bra tempo. Märks att man rör sig alldeles för lite. Men nu har man i alla fall börjat.
Igår lyckades jag somna i ganska bra tid och hade inte så jobbig natt. De var skönt, mindre mysigt var de att vaken redan klockan 7. Imorgon ska de jobbas, känns så konstigt. Har ju bara varit där en dag. Men de känns kul att komma igång lite. Men de blir väl sena kvällar, vilket jag visserligen är van vid.
Idag har de varit tvätt och städdag. Sen har de skrivits brev. Har blivit ett par brev som ska lämnas till de berörda. Man visar de i sitt liv alldeles för lite uppskattning men nu ska de ändras på de. När jag väl sätter pennan mot pappret så flyter de bara på. Vem kunde ana att skriva var så bra för själen och hjärna? Vem bryr sig att man har dåligt minne när man kan skriva ner allt och sen gå tillbaka och läsa de man en gång glömt och åter minnas. Då är de som man upplever de på nytt igen. Kan ju vara både en fördel och en nackdel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar