29 mars 2010

Düsseldorf

Så var man åter hemma i sin lägenhet i Malmö. Jag hade glömt hur förbannat kallt jag har de hemma. Sitter här och skakar och ska snart krypa ner i ett härligt bad. Läsa lite och t.o.m kanske drömma mig bort.
Tyskland var toppen. Började väl inte helt bra när syster väska inte dök upp försen 8 timmar efter vi landat i en papperkartong då väskan var totalpaj. Ska jag skriva om allt vi gjort under vistelsen blir detta blogginlägg en hel bok så jag tar de lite kortfattat:
Åt på en italiensk restaurang där de hade världens godaste hemmagjorda biscotti. De var så goda så jag hade kunnat åka tillbaka bara för att beställa in en hel tallrik till mig själv. Festande på fredag kväll. Lyckas få smink på min outfit lika snabbt som jag tagit den på mig. Tur jag hade med mig 2 party oufiter även om den andra inte var lika snygg. Blev mycket drinkar och vin. Satt på uteservering och råkade ut för en svensexa. Jag målade hans naglar, fick en liten flaska med god likör (samt en kondom) och skrattade gott. Blev nattklubb med dans som avslutning på kvällen där jag fick mig själv en efterhängsen beundrare som inte Mallan alls uppskattade. Haha.
Lördagen blev de vingårdar i Ahr, köpte med mig 2 flaskor hem då jag inte kunde få med mig mer. Mysig dag med underbara små byar och goda viner följt av en hemmakväll med vin och spel. Har hunnit shoppa, vara i TV tornet, promenera, äta flammeküeche (som vi har hört mycket prat om, och sorry Petros att du missade detta på Lülü). De blev en trip till Köln och en himla massa mer. En super trevlig weekend med underbara familjen. Tack igen U och C för denna fina julklapp.
Nu är de att packa upp för att kunna packa till nästa resa. Då hoppas jag på lite mer sol. Ska bli galet underbart! Tur att jag ska ha andra kläder med mig ditt. Vet inte riktigt när jag ska hinna tvätta. Ska ju jobba också. Har jag tur så får jag håret färgat i morgon. Ser inte riktigt klok ut.
Glömde ju berätta om apoteks incidenten i Düsseldorf. Mallan skulle köpa lite krämer som man inte kan hitta i Sverige. Emma och jag var med in medan C och U stannade utanför. Jag strosade omkring och tittade på vad de sålde i Tyskland på apoteken och ser några schampoon. Öppnar och luktar på en av sorterna och på 1 sek står en japantysk vid min sida och säger nu måste du köpa den. Ursäkta? Har du öppnat den måste du köpa den sa han om och om igen. Jag lukta för tusan bara på den. Jag är envis när jag väl vill och började frågasätta de han sa. Frågade vart de stod att man var tvungen att köpa om man lukta? Ingenstans givetvis. Han säger till mig på tyska att jag är oförskämd för att jag inte tänker köpa schampoot (tur man minns lite av sin tyska) varpå jag på svenska svarar honom att då få han minsann tycka de. Sen säger jag åter igen att jag tänker inte köpa den och går där ifrån då han kallar mig bitch när jag vänder ryggen åt honom. Gggahhh. Idiot! Var kommer dessa underliga människorna i från? Vad är de för fel på dom? Finns de ingen lag på att idioter inte borde få vistas bland normala människor? Att de borde ha en egen liten stad där de kan umgås med sina likasinnande som någonstans kanske kan ha någon typ av förståelse för varandra då de inte blev som de skulle.
De var min weekend i korthet. Lägger upp någon bild senare, nu ropar badet på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar