13 mars 2010

Skriva

Så var de lördag, jag bryr mig egentligen inte om vad de är för dagar. Jag är ledig mitt i veckan oavsett dagar. De flesta jobbtider jag fått är när alla andra är lediga. Med andra ord helgen. Fick fler tider idag så nu är mars och april ganska mycket planerad. Jag som inte tycker om att planera, men de är klart jobb och resor är sådant jag kan leva med att man planerar här i livet.
Melodifestivals finalen, antingen blir de dejt med tuss då de blir gudomliga pizzor från St Luis eller så blir de jag och typ 2 kokta ägg. Får se hur Christel mår till kvällen.
Igår fick jag ett sms som fick mina ögon att tåras och mina läppar att le. En mysig fredag blev de med andra ord. Sitter här nu och ska påbörja att skriva ett brev, jag skriver ofantligt mycket just nu så snart tar väl allt i pappers väg slut här hemma. Så mycket jag tänker, så mycket jag känner så mycket jag behöver få ur mig. Vad är då bättre än att skriva? Få ner sina tankar på papper som man sedan kan välja att slänga, lämna till de berörda eller spara som ett minne av de man en gång kände och tänkte.
Jag vet en sak i alla fall och de är att jag mår bättre och bättre. Kanske börjar pillerna ha den rätta varkan, kanske de är för att solen ibland tittar fram, kanske beror de på att jag fått jobb som jag tror jag kommer trivas med. Oavsett vad är de skönt. Skönt att kunna vakna och inte vilja dra täcket över huvudet och aldrig mer vakna. Klart de dagarna också finns kvar men de är färre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar