12 mars 2010

Fredag

Så var de fredag igen. Nästa helg är de jobba som gäller för min del. Ska vara världens charmigaste så jag kan få lite dricks till min resekassa som jag tydligen precis har startat. Har en lite korg som jag bara slänger ner mynt i och nu även mina dricks pengar. Ibland är jag bra ambitiös.
Har varit duktig och "städat" idag, fanns egentligen inget att städa men jag bäddade sängen och puffade kuddarna i soffan. Idag får jag en stol av tuss. Den är bara så söt. Givetvis i turkost så den kan passa allt annat färgglatt här hemma. Oh vad glad jag är. Är godis sugen och jag tror att jag är sugen på pizza för jag drömde om att jag var hos favoriten och köpte pizza. De är ju trotts allt fredag men känner jag mig själv rätt blir de inget av de då de är tråkigt väder och jag faktiskt redan har varit ute i typ 2 minuter. Kunde inte konsum ligga lite, lite närmre.
Har läst klart flickan som lekte med elden idag och måste ju medge att den var bättre än män som hatar kvinnor för den boken var bara pest och pina de första sådär 100 sidorna. De intresset och tålamodet finns inte hos mig. Jag har idag påbörjat läsa 3 böcker men hittar ingen som känns riktigt rätt. Men tror broder Odd vinner. Hur kan man någonsin motstå en Dean. Koontz bok (bortsätt från isfällan och datorterror...vad hände där liksom. Hamnade han i någon form av kris och fick för sig att skriva ospännande böcker? De är ingen hit kan jag ju meddela honom. Men ok, kan ge honom 2 dåliga böcker av de 40 tal böcker som getts ut på svenska).
Brunata kom efter mycket väntan igår och hur lång tid tog de? Ca 5 minuter då han ena var så pratglad och skulle veta allt från vart mitt kök var ifrån till vart jag arbetade och om de var ett ställe att rekommendera Hallå, jag jobbar där! Klart de rekommenderas. Jag är väldigt lojal mot de arbetsplatser jag har och att tjäna mer pengar åt mina arbetsgivare är mitt mål. Är de inte därför man jobbar? Förutom de faktum att man ska ha råd att betala sina egna kostnader. Ja ja i vilket fall så vissade sig att mitt ena vrede på elementet inte satt på ordentligt inte undra på att jag inte har kunnat reglera värmen. Sen visade sig att jag behöver såga i mitt kök för att komma åt en dosa som tydligen blev inbyggd under renoveringen. Underbart, den lilla turen jag har haft vände lika snabbt som den kom. Så var de med livet som man trodde gick åt rätt håll. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar