19 mars 2010

Ljuvlig doft

Doftar galet gott när man kliver av bussen här hemma sent på dygnet. Jäkla pågen gör mig så sugen på allt. Nybakat bröd med smör och ost eller en härlig bakelse/kaka. Skulle vara helt ljuvligt.
Har nyligen kommit hem från jobbet. Var ganska mycket att göra men snåla människor. De gillar vi inte. Tur att grabbgäng alltid tycker om mig, för där dricksades de friskt men när de var fördelat på kockar, disk och mig då vart de inte så många kronor. Men men, bättre lycka på lördag och alla slantar är en slant mer än vad man hade. Vet dock inte om man blir glad för 30kr som diskaren fick. Inte nog med att man ska diska efter alla och städa, man får dessutom minst dricks. Förstår ju varför men usch vilket otacksamt jobb egentligen.
Frågade idag om sommar schema osv, jag vill kunna planera sommaren. Vad kan man säga? Jag fullkomligt älskar mitt nya jobb. Man gör sitt eget schema. Först till kvarn hur mycket eller hur lite man vill. Ojoj, här ska de jobbas. Men tänkte försöka ha någon 3 dagar på rad ledighet så man kan göra något skoj. En viss person har ju planerat en massa vi ska göra i sommar och de vill jag helst inte gå miste om.
Nämnde min resa till Istanbul för den andra ägaren för att se lite hur de reagerade på att jag ville vara ledig innan jag knappt börjat jobba. Han blev nästan sur på mig för att jag överhuvudtaget tänkte en sådan tanke att de skulle vara problem att få ledigt. Han sa klart du ska åka, här löser man allt. Fyller ens katt år och vill vara ledig då fixar vi de. Haha, han är hur underbar som helst. Hade turen att anlända till bryggan samtidigt som honom idag vilket innebar att jag fick åka flakmoppe ut till restaurangen. Gick dock på kvällen och lät diskaren åka flakmoppe i land. Jag kan gott få lite motion.
Måste erkänna en sak: Jag satte mig på fel buss idag när jag skulle åka till jobbet, märker kanska snabbt att bussen inte alls kör de hållet den ska. (De stod 132 på bussen men de visade sig efteråt att de var 134:an, jag vet att jag reagera på att bussen var så tidig). I vilket fall så känner jag hur paniken växa och tänker oh no, inte sen igen. Men tur i oturen så går 134:an också till Bjärred men inte exakt till den busshålls plats som 132:an. Men jag var helt plötsligt hur tidig som helst eftersom jag slapp åka genom alla små byar. Men de är väl jag till att lyckas göra fel 2 av 2 gånger.
När jag stod och vänta på bussen hem till storstaden reflekterade jag över hur tyst de är när man är på landet. Inga bilar, inga människor Insåg att tystnaden är något man ibland saknar när man bor i en storstad men samtidigt vet jag att mina tankar hade ätit upp mig levandes i en sådan evig tystnad. Njuter av den men gärna kortare perioder. I grund och botten trivs jag bra i staden.
Nu ska man kanske försöka sova och hoppas att huvudvärken kan släppa!
Godnatt allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar