24 mars 2010

Fortsätter vara lite arg och nu är jag bitter med

Jag fortsätter att vara lite arg på världen. Jag har kommit en bit på vägen av mina måsten de jag absolut minst ville göra nu måste jag ringa ett förbannat samtal till. Denna jäkla hierarkin som McD har. Ingen platt organisation här inte. Chef på chef på chef. Man ska aldrig tro att man har kommit långt på McD klätterstege när man är chef för en restaurang. Jag är bitter och låt mig vara de. De är synd att min syn på McD ska sluta så illa bara. För de är i grund och botten ett jobb jag HAR tyckt om en gång i tiden, ett jobb jag HAR lärt mig mycket av, ett jobb jag FÖRR slogs för, som jag HADE rekommenderat till unga som vill börja jobba. Vart står jag idag? Bitter på McDonalds, bitter på chefer och organisation Bitter, bitter, bitter. Undra om boken bitterfittan handlar om mig? Man skulle kunna tro de när man hör namnet i alla fall.
Skönt att jag ska få träffa lite underbara idag så jag kan få släppa denna bitterhet och hat jag förtillfället känner mot världen. "Frukostfika" med sötaste Rosi, mys på stan med syster, hälsa på fina Jocke och sen en massa tråkiga måsten på de. Som städa, packa (kanske inte så trist, mest svårt att favoritsera kläder), ringa samtal, besöka kalendergatan för att se om jag möjligen tillhör den mottagningen och så mycket mer. Snart bär de av till C och U. Underbart!! Har inte sett dem på år och dar, de är nog faktiskt ca 1 år sedan jag var med dem på riktigt. (Deras överrasknings besök 1208 räknas inte).
Nu är de snart dags för days of our lives och god tid för mig att klä mig, sminka mig (gud jag är verkligen inte söt för tillfället!!!) och sätta på mig ett par av mina nya lovley skor. Måste ju gå in dom innan jag ska trava runt i Dusseldorf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar