11 februari 2009

1 dag

Bara en dag kvar sen är de ledighet från skolan. De betyder att jag kan få sova. Jag är så trött. Har de största påsarna under ögonen ever. Tackar, tja, någon för sminket. De gör ju att man ser lite mänsklig ut i alla fall. Jag har lärt mig en mening på spanska jag är nöjd. Hay que dormir mucho=man måste sova mycket. Så med andra ord jag lär mig när de är väsentligt
Ja idag var då intervjun med McDonalds om man nu kan kalla de intervju. Gick dit log, pratade om hur man saknade McDonalds emellanåt lämnade alla uppgifter så då är man anställd. Vet inte riktigt när jag börjar men de blir nog ganska snart.
Idag gjorde jag god mat igen. Jag börjar bli duktig på de här med att lyckas med matlagning. Idag gjorde jag kyckling i tortilla bröd med vitlöksdressing. Ja, ni får ursäkta men jag älskar vitlök. Jag stinker men är söt och charmig så länge man står på några meters avstånd när jag öppnar min mun. Haha!
Mina jäkla grannar har fest utomhus i februari. Spelar så hög musik så jag undrar verkligen om jag kommer få någon sömn i natt. Men sen kan jag sova i flera underbara dagar.
Hade vinprovning idag. Tyska viner är goda. Underbar provning! 4 viner 2 som jag verkligen gillade Dr Faust Rivaner kostar 78:- och Beerenauslese Cuveé (Österrikiskt vin)81:-/halv flaska. Så tips för den som vill bjuda mig på gott vin.
Känner mig lite glad ikväll och har lett en del mellan vissa tårar.
Har ni någon gång försökt öppna er för någon och ni är rädda för vad den andra ska tänka om er? Man är rädd att den man ger lillfingret till ska ta hela ens hand och dra en ner. Att man ska hamna där på botten där man en gång varit, där man aldrig mer vill vara. Så när man väl tar mod till sig att ge en liten bit av sig själv efter många timmars ändrande på utlägget så känns de som att hoppa från en klippa och inte veta hur eller vart man ska landa. Sen när domen är fastställd så inser man att de kanske inte var så farligt trots allt. Ungefär som att få en kalsup, obehagligt en liten stund men de går över lika snabbt igen.
Imorgon är de ekonomi tenta då ska man sitta och svara på underbara frågor som vad är soliditet och vem är vinnare när de är inflation. Hoppas att några tankar skänks till mig runt 10-tiden imorgon. Efter tentan är min skoldag slut. Underbart!
Blev så underbart glad idag när jag sms:a med Saman och han sa att mina små pojkar skulle komma till Halmstad. Trodde ju dom skulle komma hit och festa eller i alla fall ta en fika med mig. Men nej dom körde bara igenom på vägen till Sälen. Men nu har både Saman och Mehran lovat att planera in en helg och komma hit. Micky hänger liksom mest med (Mehran är den som tänker). Saknar verkligen dessa söta underbara pojkar. Alla har dom varit fantastiska när man jobbat med dom. Alltid gjort mig glad. Våra stängningar var sjuka och ofattbart roliga.
Snart sov dags ska bara påbörja en liten grej (så mycket jag alltid sysslar med). Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar