13 februari 2009

Fredag den 13:e

Vem kom på att det skulle vara en oturs dag? Jag har aldrig haft någon direkt otur på fredag den 13:e. Visst ni att i Spanien är de tisdag den 13:e som är olycks dagen martes y trece. Me acuerdo. Haha, lite spanska fastnar, dock inget av de som kommer på provet. Antar att de är så när man har lite av lite dyslexi (kom underfund med detta när jag såg ett program på TV om dyslexi, när jag förstog att de är mer än bara läs och skrivsvårigheter som blandas in och att man kan ha olika grader av dyslexi. Med andra ord jag har inte någon svårare form av de) att de är svårt att lära sig språk hur mycket man än tittar på de. Jag sitter med verben och kan inte förstå. Jag suger på adjektiv, verb och infinitiv Kan man de inte på sitt eget språk är det verkligen inte lätt att lära sig på ett annat språk.
Har fikat med Tess idag. Fanny kom förbi en sväng innan jobbet. Jag pluggade vin under fikan. Är verkligen inte nöjd med de papper vi fått över Italien. Italien är ju ett viktigt vin land och vi fick en A4 med frågor och ett helt kompendie över Tyskland. Så nu får jag själv försöka lista ut vad som är viktigt i Italien. Blir nog lite mer studier ikväll innan jag och lilla Chiquita ska se på film.
Har precis ätit så nu luktar jag vitlök igen. Jag måste vara den största vitlöks dyrkerskan i världen. Hihi.
Vad gjorde jag mer i stan egentligen. En sväng på systemet och köpte en flaska Asti. Alltid bra att ha lite gott till hands. Handla en enkel tröja på H&M som jag kan ha till alla mina pennkjolar. Känner att dom fått lite kärlek på senaste tiden.
Idag fick en av mina fina pashminor kärlek. Den är så fin, vinröd och den som får minst uppmärksamhet. Men idag var den på luftning.
Idag började min dag bra. Helt underbart. Men imorgon är de ingen rolig dag. Vart man än gått idag så skyltar alla om denna jäkla alla hjärtans dag och man ser alla killar gå och köpa blommor och presenter till sina flickvänner. Jag vill med. Kom på att detta är första året på länge jag inte får något på alla hjärtans dag. Skönt man inte har adress här i Halmstad så man slipper alla blombud som stormar en på alla hjärtans dag. Haha. Nu överdriver jag minsann igen. Haha. Men lät bra. Förra året fick jag dock blommorna levererade till mitt jobb. De var absolut inte jobbigt, när alla frågar från vem och man inte alls är intresserad av personen i fråga. Kul att andra kan ha roligt på ens egen bekostnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar