04 februari 2009

Att känna sig som 5

Idag när jag gick till skolan kände jag mig som 5 igen. Jag gick där med min ryggsäck, för långa byxor som var uppvikta och gigantiska tumvantar. Armarna bara hängde (har jag nämnt att jag har monkey armar?? Dom är så långa men jag är ganska söt ändå) och orkade knappt lyfta på mina fötter. Min nya pashmina som jag fick i julklapp av Christel hängde fint runt min hals (de enda fina på mig idag) och alla andra pashminor var avundsjuka för dom fick stanna hemma.
På spanskan idag var vi hela 5 personer. Helt fantastiskt. Skolan har gått trögt idag kanske för jag har varit där sen 8 till tjugo i 5. Hade vin idag igen. Italien klarnade väl lite och en del områden kan jag t.o.m marker på kartan, är nästan lite stolt över mig själv. Prövade 6 röda italienska viner idag. Man märker ju av att man dricker om man säger så. De jag tyckte var godast kostade 69 kr. Jag är verkligen inte high maintenance, jag som trodde de...HAHA.
De började snöa idag så när jag gick hem från skolan kände jag mig ännu mer som 5 igen. Lika lycklig som ett barn över att de snöar. Gick och trallade/nynna lite (dum ovana jag har) och bara njöt över att se snö.
Tänk om jag hade sprungit på mannen i mitt liv på vägen hem. Det hade varit de hemskaste ever. Där går jag med mina blåa tänder efter vin gurggling nynnandes på grekiska och med ett dumt leende. Snacka om att förstöra sina chanser innan man fått någon.
Ska laga lite mat nu känner jag. Är hungrig. Men vet tusan vad jag ska laga. Maten jag lagade igår var faktiskt god. Ibland överraskar jag mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar