14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Vem var de nu som kom på denna dagen? Jo tydligen har man firat alla hjärtans dag sen slutet på 400-talet men de var först under medeltiden de kopplades ihop med kärlek. Redan 1800-talet så fanns de alla hjärtans dag kort. I Sverige blev de först på 1960-talet som vi började fira. Vi är ju lite efter när de gäller sådana här grejer tycker jag. För min del hade vi kunnat vara så efter i detta fallet så vi inte ens visste om att de finns en alla hjärtans dag.
Sitter och skriver medans jag gör lite frukost. Min mage var visst hungrig. Snart är frukosten klar. Blir kokt ägg (älskar ägg i alla former), yoghurt med musli och så en kopp höstmys. Jag behöver mys. Får se om théet hjälper.
Jätte fint väder men kallt men funderar på att ta en sväng på stranden med Chiquita. Hon är ju så söt när hon springer omkring och är rädd för varje liten grej. Haha.
Återkommer förmodligen senare när dagen nått sitt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar