24 februari 2009

Kärlek

Igår skulle jag egentligen skriva så mycket i min blogg men sen fick jag ju den tråkiga nyheten och de blev inte av.
Skulle berätta att jag kuggade på spansk tentan...suprise liksom. Har visserligen inte fått tillbaka den men i vanlig ordning svarade jag på allt och försökte, men har insett att mina försök är inget värda.
Skulle även berätta att jag vägde mig och hade gått ner 5 kg...säger dock 4 kg så jag inte blir besviken nästa gång. Blev glad och kände mig ännu mer motiverad till att äta nyttigt.
Orkade inte ta mig till bankredovisningen idag. Känner mig inte speciellt säljande och sprudlande. Skrev till min ena lärare som tyvärr inte var så förstående. Men de är väl för mycket begärt med lite empati. Jag har gått från att inte förlora någon till att förlora 2 under en 6 månaders period. Begravningen blir den 27 mars. Så då blir de Stockholm. Tänkte försöka stanna ett tag eftersom jag har lov och ändå är uppe. Hoppas att jag inte fått för många tider på McDonalds den veckan.
Idag har jag börjat städa, var ute och gick i 2 timmar och sen varit mycket i telefon. Var skönt att komma ut och röra sig lite. Gick med Tess i ca 1 timme och pratade lite bara få tankarna på annat. Skönt när man kan prata om allt mellan himmel och jord. Va fint vår väder innan och nu spöregnar de.
Hmm, vad mer? Just de vi funderar att åka till Göteborg på söndag de är sommeliernas dag med vinprovning och mässa i GBG. Hade varit trevligt men vi har prov på måndagen så man är lite kluven där.
Pratade med mamma idag. Hon har kommit hem från karibien nu. Behöver ju låna pengar för att betala Spanien resan. Men givetvis får hon tillbaka dessa pengar så fort jag får dom av CSN. Vilket jag hoppas blir snart.
Min taxi chaffis ringde och kollade hur de va med mig och undra om jag hade lust att bada på torsdag kväll, tydligen har bad huset öppet länge då med mys stämning. Hade varit ganska nice så funderar på att hänga med.
Bra vänner växer inte på träd och de vänner jag har är verkligen guld värda. Alla har varit söta och gjort de mesta för att få mig att le. Allt i från multitskat, pratat om bilnamn, skickat söta mms och roliga sms. Som ett t.ex där polisen var avsändare och de stog att som skulle komma och ta mig. De roligaste med detta sms var att de hamnade hos någon helt annan eftersom man tryckte en siffra fel i mitt nummer. Helt underbart. All kärlek till alla underbara!! Tack för ni finns och ger mig ett leende på mina läppar även när tårarna rinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar