17 februari 2009

Beroende

Kom precis på att när jag bloggar så här sent blir de ju som jag bloggar på tisdagen och inte måndagen. Blir ju fel!! Va tusan gör jag nu? Ljuger om vilken tidzon jag befinner mig i?
Känns som de inte alls händer mycket i livet just nu. Har ju inget kul att blogga om kommer inte ens på tramserier och de är jag ju ändå grym på. Haha.
Dagen spenderades på café i staden med Tess och plugg. Suck, aldrig är man ledig helt från skolan. Kvällar, helger och lov ska man bläddra i böckerna och försöka förstå.
Finns en människa i denna världen som anser mig smart. Jag vet man kan tro att han inte är så clever men tro mig han är smart. Han försöker nog mest vara snäll eller något för jag är skoltrött.
Såg Patrik 1,5 idag. Gillade den. Visar livet lite mer från den verklighetstrogna sidan.
Vet ni om hur lätt de är att få ett beroende? Man tror att man inte har de, men sen när man är utan de man är smått beroende av så inser man hur lätt de är. Hur något/någon kan få en att vilja ha mer att få en liten dos av lyckorus. Lyckorus är utan tvekan helt underbart. Har ni kommit på er själva med att sitta med ett fånigt leende på läpparna i er ensamhet? Känner ni er lika dumma som jag. Man tänker för sig själv, gud vilken tur att folk inte ser mig nu.
Här är några av mina beroenden (jag har flertal): Lakrits (salt givetvis), mörk choklad, Ben & Jerrys, Plaka (greksikt hak i Malmö) och jag ljuger om jag inte skriver till min mobil. Jag hade dött utan min mobil...typ. Jag överlevde mina tragiska dagar i Stockholm utan den (dagens tips bada inte med mobilen) men jag kände mig handikappad. Som ni ser har jag beroenden (och de är många många som inte nämns här). Många svåra att tillfredsställa just nu. Som Plaka och Ben & Jerrys. Den glassen är inte gjord för fattiga studenter.
Som ni ser inget kul alls ju att nämna denna dagen. Jag som hoppades på detta lovet lite grann (fast de har visserligen bara gått 1 dag).
Hörs i morgon eller om man nu ska säga senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar