12 februari 2009

LOV!!

Äntligen är de studievecka. Underbart. Slippa skolan i så många dagar. Givetvis har jag en del grejer att göra ändå. Börjar ju måndagen med spansk tenta och en TV-reklam som ska vara klar. Sen blir de lite vinplugg Italien känns inte bra alls.
Sitter här i min ny städade stuga med nya sängkläder med tandborsten i munnen. Ska snart ut med min lilla tjej innan jag bloggar klart och ser färdigt min film.
Idag ser jag på en tonårsfilm så man kan känna sig ung. Hihi.
Föressten vet ni så mycket saker man hittar när man städar? En kofta jag varit av med, bara dök upp. Lovley. Den är ju mys nu under vintern. Här är kallt idag -3 grader.
Skönt att man sitter inne med tända ljus (sandelträd) och myser under duntäcket.
Jag är glad idag. Fick tillbaka mina vin tentor (champagne och fortifierade viner) jag klarade båda. Wiiiee och jag som var 100 på att jag hade misslyckat med fortifierade. Känns helt underbart.
Ekonomi tentan jag skrev idag kändes bra. Ett godkänt lär jag ha nästan så man vågar hoppas på ett VG. Fast jag vet några saker som jag gjort fel på. En jäkla uträkning som jag inte klarade av. Irriterande värre ju. Men men.
Har inga planer alls för min lediga tid, de känns mindre kul. Jag ville göra så mycket men de är svårt när man är en fattig student. Hade velat hälsa på både i Malmö och Stockholm. Kanske vecka 14 eller vad de nu blir då vi har nästa studievecka.
Jag pratade med pappa idag. Jag vill ju hemskt gärna shoppa lite i Nice (är ju svag för kläder och skor) och mina pengar kommer först när vi kommit hem som tur är har jag en snäll pappa så jag kan handla på hans kort och betala honom när pengarna kommer på mitt konto. Hoppas nu bara att jag får jobba i februari så jag får lön i mars. Om inget annat kommer nog en del semester pengar jag inte får spara på längre. Jag är en sådan anställd man bara hatar. Sparar på allt, semester dagar och mjuk dagar i mängder. Kan ju vara bra att ha någon gång.
Jag och Chiquita hade de så mys idag. När jag kom hem var jag trött så vid 5 tiden kröp jag ner för lite sömn. Chiquita låg bredvis mig vid ansiktet med sina tassar mot min kind med magen i vädret. Vi hade de så mysigt så. Hon är helt underbar min lilla kärlek.
Dags att se klart min teen movie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar