15 februari 2009

Skyddat = nej tack

Fanns inte en vettig bild på mig sen igår så här är en
tönt bild. Men de bjuder jag på.
Lite roligare än så här hade jag. Kanske inte mycket men lite.
Söndagen har varit lång. Kanske för jag inte är van vid att vara vaken vid åtta på morgonen.
Åt på Harrys med Tess. Blev fläskfilé toast. Yummi. Med en extra vitlöks dipp till. Haha.
Vi hade mysigt som bara den. Satt där i ca 3 timmar. Tog massa fula bilder på varandra. Finns mycket skoj i min dator att se kan jag lova. Lyckos den som en dag får ta del av mina muppiga bilder.
Har haft en del saker under dagen som varit mindre roliga. På väg till stan ringer telefonen. Skyddat och jag svarar 99% av fallen inte på skyddade nummer. Men fick för mig att de kunde vara McDonalds (dom har skyddat) men ack så fel jag hade. Kommer inte uppge de riktiga namnet så vi kan kalla honom Pelle. Jag har lyckats undvika detta samtalet i flera månader. Men nu var jag dum nog att svara på skyddat nummer. Pelle sitter inne till försök till mord och har av någon anledning fått för sig att han vill vara med mig. Han berättade hur han försökt ringa men jag aldrig svarar. Kan vara för jag har lagt in numret han ringt från som svara inte. Fattar inte hur han lyckas ringa mig, för i fängelset får du välja 3 nummer du får lov att ringa och alla måste vara hemnummer. Man får inte ens ringa IP telefoni. Jag gillar inte hans besatthet av mig. Tycker de är läskigt. På min födelsedag ringer t.o.m hans mamma för att gratta mig från Pelle. Suck! Varför svarade jag?
Hade en del jobbiga samtals ämnen efter frukost/lunchen. Tycker de är jobbigt att prata om de som varit. Ibland får jag mina ryck att prata om de, men dom är sällsynta.
Februari går snabbt. Tiden bara rinner förbi.
Jag har sett the hills i kväll och i morgon påbörjar jag the city. Jag gillar vara nördig så de så. Hehe. Börjar äntligen känna mig trött.

Skulle behöva handla snart igen. Jag är trött på att vara fattig student. Försöker tänka att tiden går snabbt. Pratade med Malin (syrran i Sthlm) hon försökte verkligen peppa mig att ta mig igenom de månader jag har kvar. Försökte även komma med lite hjälp med vart jag ska ha min praktik. Jag kan ju inte ens bestämma mig vart i detta avlånga land jag vill satsa. Eller rättare sagt Köpenhamn eller Stockholm. Behöver ju inte säga vad Malin röstar mest för. Men hon förstår mig i alla olika perspektiv. Varför var jag dum nog att gå ur Stockholms bostadskö? Jag hade ju stått i den ganska länge. Jag tänker aldrig 2 gånger verkar de som.
Ska börja sova på saken vad jag vill mest med mitt liv. Jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar