06 februari 2009

Fredag = Underbart

Så var de fredag. Sov länge och låg verkligen och drog mig tills jag vaknade till liv ordentligt. Försökte göra mig söt för en sväng på stan, gick mindre bra. Gud va torr jag är. Gillar inte väder förändringar så snart är de av med sminket och ge min stakars hud återfuktning hela kväll. Blir lugn kväll. Känns skönt. Börjar nog gilla de här med att vara vuxen. Även om jag luktat tonåring idag. Imorgon blir jag nog tonåring på nytt när jag ska ut en sväng på Mårtenssons. Dom är ju snälla där och påpekar att min ålder är stabil. Suck, är de så här det är att börja bli gammal? Jag får i alla fall fortfarande visa leg på systemet. Oj vilket leende jag har på mina läppar då. Skinner upp som en sol.
Var på fik med Tess och försökte plugga lite. Måste verkligen läsa igenom Italien i lugn och ro och skissa upp kartan utan namn så jag kan sitta och träna.
Jag var lite busig med när vi var i stan. Köpte mig ett par nya skor. Vet att jag inte borde, men dom stod där på rea hyllan och skrek efter min uppmärksamhet. Vände mig om och såg dom och de var kärlek vid första ögonkastet. (Tror ju egentligen inte på kärlek vid första ögonkast men när de kommer till materiella saker så finns den, är ju fortfarande så förälskad i läder kjolen på vero moda som jag är så läcker i.) Eftersom dessa vackra skorna stod på rea hyllan kände jag att jag kunde ge dom en chans att visa hur fina dom hade varit just på min fot och mycket riktigt var bara prinsen som skulle sätta skon på foten som saknades. Kan ju säga att jag dom kosta mig inte många kronor. 70% rabatt på 449:-.
Inhandlade dricka till imorgon. Blir vin och mousserande. Ska hem till Amanda och se på melodifestivalen. Innan dess blir de middag med babe min (Tess). Wok är inplanerat. Blir mums och så ska jag göra mig söt hos henne. Blir förmodligen mina nya skor och den söta lilla (verkligen lilla) kjolen jag köpte i Malmö. Jaja, jag är fattig student men kjolen vart med på rea och kostade mig 125:- så jag är ekonomisk. Jag lovar!
Nu ska jag städa och sen mat och lite film. Återkommer kanske senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar